جستجو کردن

آیا انواع حوله نو را باید شست؟

قبل از استفاده از حوله های نو و جدید حتما آن را بشویید، زیرا ممکن است در روند تولید و بسته بندی آلودگی هایی جدب حوله شما شوند، در نتیجه با شست و شوی حوله  می توانید با خیال آسوده  از انواع آن استفاده کنید.
زمانی که از حمام خارج می میشوید اولین چیزی که روی پوست خیس خود حس میکنید بافت یک حوله است، در نتیجه مواردی که حائز اهمینت می شوند هم پاکیزگی حوله و هم لطافت و نرمی حوله شماست.

چگونه شست و شوی حوله را انجام دهیم؟

در مرحله اول برای شست و شو حوله نو باید بدانید از چه ماده شوینده ای استفاده کنید، اول از همه بدانید مواد شوینده با آنزیم زیاد برای شست و شوی حوله ها مناسب نیستند و به الیاف آن آسیب می زند.
اما برای اینکه رنگ حوله شما ثابت بماند برای تثبیت رنگش مقداری سرکه سفید با نرم کننده یا شوینده بدون آنزیم مخلوط کنید تا نتیجه نهایی همانی باشد که شما میخواهید.
نکته بعد این است که حوله ها را بر اساس رنگی که دارند جداسازی انجام دهید.
ماشین لباس شویی خود را پر نکنید تا فضای آزاد برای شست و شو بهتر داشته باشد.
دمای مناسب برای حوله بر خلاف تصور عموم مردم دمای گرم نیست، اتفاقا سشت و شو با آب سرد کمک میکند الیاف پارچه حفظ شود.
سعی کنید حوله ها را بعد از سه الی چهار بار استفاده شست و شو کنید زیرا اگر لک و یا کثیفی داخل آن باشد و به ظاهر دیده نشود وقتی سریعتر شسته شود اثری از آن باقی نمیماند.

نکاتی در مورد بعد از شست و شو حوله

  • دقت کنید که حوله ها بعد از شست و شو حتما باید زودتر خشک شوند زیرا رطوبت آن باعث جذب باکتی میشود.
  • اگر از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده میکنید باید سرعت متعادل را انتخای کنید زیرا حرارت زیاد هم باعث آسیب دیدن بافت حوله شما میشود.
  • بهتر است در خشک کردن نهایی حوله را در فضای باز قرار دهید تا جریان هوا وجود داشته باشد، تا زودتر خشک شود، اما حواستان باشد که سریعتر جمع کنید تا خاک بر روی آن ننشیند.

نکته قابل توجه این است که بدانید بهتر است در مرحله اول خرید حوله حتما از نوع مرغوب و با کیفیت آن انتخاب کنید تا حوله شما علاوه بر ماندگاری بالا، لطافت خوبی هم داشته باشد.